Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
MENDIDIK: Jurnal Kajian Pendidikan dan Pengajaran
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol 11 No 1 (2025)

DOI: https://doi.org/10.30653/003.2025111
Published: 2025-04-30

Articles

  • Trends Modern Games in English Language Learning For Young Learners: A Systematic Literature Review
    TATU MUNAWAROH
  • Nearpod sebagai Media Interaktif dalam Pembelajaran Teks Resensi di Kelas VIII SMP Islam Nurul Fikri Serang
    Fitria Anggraini D, Silviani Marlinda, Tatu Hilaliyah
    1-9
    • pdf
  • Komparasi Antara Tafsir Amin Al Khulli Dan Quraish Shihab Mengenai Kata Syukur Serta Hikmah Yang Terkandung Dalam Surat Luqman :12 Sebagai Landasan Pendidikan Islam
    Secoundio Rabbanissa Asmoro, Ahmad Nurrohim
    10-18
    • pdf
  • Revitalisasi Pendidikan Islam sebagai Upaya Kebangkitan Ummat: Analisis Pola Pendidikan Generasi Shalahuddin al-Ayyubi
    Siti Fatimah, Ahmad Nurrohim, Ahmad Nurrohim
    19-25
    • pdf
  • Language Shift and Cultural Transformation: Globalization’s Influence on Local Identity in Banjar, Pandeglang
    Hayati Nupus
    26-31
    • pdf
  • Menelusuri Pola Efektif: Meta-Analisis Model Pembelajaran dalam Pembelajaran Menulis Cerpen
    Soffan Rulliawan, Fitria Anggraini Diwansyah, Tatu Hilaliyah
    32-44
    • pdf
  • HOME
  • FOCUS AND SCOPE
  • EDITORIAL TEAM
  • REVIEWERS
  • AUTHOR GUIDELINES
  • PUBLICATION ETHICS
  • PEER REVIEW PROCESS
  • OPEN ACCESS POLICY
  • COPYRIGHT NOTICE
  • AUTHOR FEES
  • INDEXING
Make a Submission

Language
  • Bahasa Indonesia
  • English
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Flag Counter

site
stats Mendidik Stats

Editorial Office:
Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Mathla'ul Anwar Banten | Jalan Raya Labuan KM. 23, Saketi, Pandeglang, Banten, Indonesia 42273 » Tel./fax: +62-253401175 » Email: mendidik@ejournal.id
About this Publishing System